Det är jag som ska skriva manus till mitt liv!

Igår köpte jag en tavla.
Blev alldeles kär i den och kunde inte motstå att köpa en liten egopresent till mig själv.
Det är en vacker tavla med många vackra och kloka visdomsord kring livet.
Den ska jag kolla på varje dag för att påminnas att ta till vara på det liv som är bara mitt.

Långt ner i högra hörnet står det "Det är du som skriver manuskriptet till ditt liv".
Och så är det ju faktiskt, (tyvärr ibland). Även om det är nog så tufft och jobbigt, som tex nu då med skolan, så är det jag som ska besluta i mitt liv, jag som ska skriva manuset. Och ingen annan!
Ni får gärna komma med råd, men försök inte bestämma åt mig!

Det är jag, ensam, som måste  ta beslutet,
och känna vad som förhoppningsvis blir till det bästa för just mig...





Kommentarer
Postat av: Anonym

jävligt farliga tankegångar där, alltför ofta så ser andra lättare vad som är uppenbart fel för en än vad man själv gör. som nu.

2010-07-15 @ 15:08:28
Postat av: charlotte

Mkt bra skrivet, ingen annan kan säga vad du ska göra, leva, lära, se..

men Mikaela, man kan få råd om vad som är bäst just nu, för ibland vilar faktiskt ditt liv i andras händer, någon som måste göra dina val..kanske inte i detta sammanhang ang. din skola, för där är det du som sj ska välja, men ibland kommer livet dit där du inte ensam kan välja..



I ditt hjärta vet du vad du väljer

2010-07-16 @ 10:44:14
URL: http://mylifecharlotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0